maandag 14 juni 2010

14. Kuttoeter

Vuvuzela's wat een herrie, niet normaal.

Continu het gezoem van een tien bijenvolken (130 db!) tegelijk. Ik ga nu al een flink aantal 'neutrale' wedstrijden niet kijken. Waar ik anders nog hoopte op een leuke match, is het nu al na 5 minuten ergeren met een grote "E". Dus geen Slovenië Algerije of Servië-Ghana voor mij. Het is namelijk niet mogelijk de wedstrijd op de achtergrond aan te hebben. Ja, alleen als het geluid uit is, maar dan mis je de goals etc. Maar ik ben niet de enige, in veel landen baalt men van die kuttoeters. Er is zelfs een site waar je een anti-vuvuzela petitie kan tekenen. De NOS draait het geluid van de wedstrijd al zachter en de oordoppen zijn uitverkocht in Zuid-Afrika.

Veel te laat wil de FIFA nu kijken of de toeter te verbieden is.

Een jaar geleden tijdens de Confederetions Cup deed de vuvuzela zijn intrede. Toen was er al kritiek. Daar is een jaar niets mee gedaan. Dan ben je nu een beetje laat. De FIFA merkt het vanzelf aan de kijkcijfers.

In de ArenA bij Ned-Hon moest iedereen de TNT-toeter inleveren. Deze week merkte Denemarken fijntjes op dat zij al 2 oefenpotjes met vuvuzela's hadden gespeeld. Dit is in hun voordeel. En terecht. Ik vind het een misser van de KNVB. Voor de missie om wereldkampioen te worden, werd alles geoptimaliseerd. En dan gaat het straks mis omdat Bert zijn mannen niet kon coachen tijdens de wedstrijden of omdat Sneijder zich niet kan inhouden. 
Zijn we er toch ingetoeterd!

Over 4 jaar is het WK in Brazilië, wat krijgen we dan? Agogô's en Repiniques?


Nu al protest indienen lijkt me!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten