maandag 12 juli 2010

33. Opruimen



Vanochtend zag onze huiskamer er nog oranje uit. Zal bij veel huishoudens niet anders zijn geweest. Gisteravond geen zin meer om alle oranje zooi op te ruimen. "Doe ik morgen wel".

Bij ons gaat het merendeel in een krat, voor over 2 jaar. EK 2012 Oekraïne en Polen. Dat duurt nog een tijdje, hoop ik. Dan zijn mijn kinderen 12, 9 en 5. Pff. Niet te hard graag.



Het weer was ons vanochtend gunstig gezind. Een ouderwets onweertje met heftige bui spoelde de oranjestraten weer normaal.

Onze oudste dochter huilde gisteren hard na de verloren finale. We hebben gezegd dat over vier jaar weer een WK is, dat we nog wel eens vaker in de finale zouden komen, dat het maar voetbal was en meer van de teksten van boven de 40.
Een maand spanning moest er uit. Groot gelijk. Ik huilde in stilte. De kop van de Volkskrant vanochtend was mooi en eenvoudig en dekte alles: WEER NIET. En zo is het. Klaar, vandaag beginnen we opnieuw! Maar of we er ooit nog zo dichtbij komen ...

Ik vraag me altijd af waar al de commerciele oranjespullen worden opgeslagen? Worden ze wel opgeslagen? Die oranje helmen (WK 2006), oranje trommelpetten (EK 2008) en die Pletterpetten (WK 2010) kunnen niet meer gebruikt worden. En al de nu al overal verboden vuvuzela's? Die zullen wel worden vernietigd. Zullen alle Beesies ook worden afgemaakt? Ze blijken wel ideaal te werken als kunstaas bij het snoeken.

 
Stapels onverkoopbare Pletterpetten en de Vuvuzela wordt bij het vuil gezet.

In 2014, WK-Brazilië krijgen we zoals ik al heb gezegd Agogô's en Repiniques.

Over 2 jaar spelen we, mits geplaatst, in Oekraïne en Polen. Gaan we dan oranje bontmutsen krijgen?
Oranje Cimbaloms (Buikcimbalen) of oranje Oekraïnse reactorvaten? We zullen het zien. Maar nu even nog niet!
Eerst opruimen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten