zaterdag 1 januari 2011

98. Voor Niemand

.
Ik heb het net niet gehaald. Voor het eind van het jaar nummer 100 van dit blog te schrijven.
Mooie target voor volgend jaar. Makkie.

Maar het geeft mooi de zinloze gelegenheid terug te blikken en eens een top Fail van 2010 samen te stellen. Daar zit Niemand op te wachten en dat is (en was bij aanvang) ook niet de bedoeling. Hoewel de stukjes veel gelezen worden, tiep ik vooral voor mijn eigen plezier.


Daarom voor Niemand de Top 10 minst geslaagde stukjes (in nummerieke volgorde)

01. Nieuwe pakken merk, meer knoeien
Snel geschreven, was veel meer uit te halen. Er zijn tal van onhandige verpakkingen zoals hagelslag (scheurt altijd stuk) en ketchup (als je vergeet het plakrondje op de fles te halen). Geen sterk begin dus.


Geen foto van onze ijscobelg. Die houden we dus te goed.


Veel foto’s weinig verhaal. Hoewel de foto’s het verhaal vertellen van die middag, had het wat scherper gekund. Maar het was wel een van de leukste middagen van 2010.


44. PSV is bang
Typisch zo’n stukje zonder nieuwskern. Op het werk geschreven en te snel geplaatst.

49. Hi Ken, do you gonna go for a ride?
Zelfde kritiek als no. 25.


Ook een stuk dat ik beter had moeten uitwerken.


61. De troonrede was een acrostychon!
Uit de statistieken blijkt dat dit stukje het meest gelezen is! Ik vond het niet zo geweldig. Ik heb namelijk niet zelf de acrostychon ontdekt. Maar het hoedje van Sabine Uitslag maakte wel wat goed.

Te makkelijk, maar de uitslag blijft natuurlijk wel leuk. Maar toch liever een gelijkspel in Amsterdam en dan thuis gewonnen van Liverpool, Steaua en Napoli. Natuurlijk zagen die scheidsen het verkeerd. 3x een zuiverdoelpunt onthouden.
Maar ophouden hoor, anders worden het van die Wamberto-verhalen.


80. Koplopert
Vooral leuk voor intimi maar voor de rest alleen maar goed voor de kwantiteit.

82. De Tros wil Tanja op Songfestival
Dit stukje was een soort nabrander van 81. 81 en 82 hadden eigenlijk in een stukje gemoeten. Daarbij is het te veel aandacht voor T.N.

91. Teleteksten
Ik heb het gevoel dat ik hier veel meer uit had kunnen halen.

Niemand zal tot hier gelezen hebben want Niemand zit te wachten op stukjes die voor Niemand leuk zijn. Ach Niemand zal me voordragen voor de Loden Sneeuwschuiver. Een zinloze prijs waar Niemand op zit te wachten. Dit jaar ga ik gewoon door, omdat Niemand me niet heeft gezegd heeft te stoppen.

Allemaal een mooi en gezond 2011 toegewenst, voor Niemand in het bijzonder!

2 opmerkingen:

  1. goed hoor, zelfkritiek, waar vind je dat nog?
    en dit blog (nr 98) volgend jaar weer in het jaarlijstje?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @ (n)niemand ...
    Nu al een klassieker! In het rijtje van de wissel van Sven en Dick, het brilletje van Van Daele, de vogelpoep van Hilbert, de kook (met cee-ooo-kaa-eee) van Yuri, de nagels voor Florence en spuw van Fra(e)nk, dribbel van Richard in de Kuip, de neushoorn van Bernard, de grindbak van Jos, de kop van Jut, de fiets van Dries, de nacht van Schmetzer en de terugkeer van de Koning.

    BeantwoordenVerwijderen