woensdag 12 januari 2011

100. 1187 – AAHG

.

Op 10 december van het vorig jaar fietste ik naar het station. Het was vroeg en nog donker. Net de avond ervoor had de voorlamp het begeven.

En ja hoor, wie stond er langs de kant van de weg.
Juist, het Oog der Wet, de Law himself!

En wat vond de diensthebbende agent. Er was sprake van een levensgevaarlijke situatie. Meneer de Blogger reed zonder licht!
Gelukkig voor de rest van de mensheid werd ik staande gehouden. Dat zou me op een hoge straf komen te staan. Maar de goede Bromsnor kneep een oogje toe. Had kennelijk goed geslapen.
Hij wilde me geen bekeuring geven. Maar of ik dan een voorlampje wilde kopen.


Als het verkeer daarvan veiliger zou worden, dan wilde ik maar al te graag een lampje afnemen van de toch wel imposante agent.
Kosten voor de gadget: 35 euro! Maar dan zou het wel een heel goed lampje zijn.
Gezien de exclusiviteit kwamen er wel nog wat leveringkosten bij.
Ook geen probleem! Voor het landsbelang doe ik alles.


Nu leven wij in een stad waar de afgelopen maanden nogal wat overvalletjes zijn geweest.
Of er inmiddels arrestaties zijn verricht weet ik niet. Maar iedere winkelier, pizzaria en sportclub heeft inmiddels een pinautomaat. Dat is een goede zaak voor de consument!

En voor de rest van de inwoners is het gewoon prettig dat het echte schorrie morrie gepakt wordt! Want ik rij inmiddels iedere ochtend én avond met het lampje van de staat.

Aan het eind van de verkoop vroeg de agent of ik nog een verklaring wilde afleggen (dat hoefde ik). Ik was sprakeloos en kon alleen maar een fluisterend "Dank u wel" uitbrengen.

Ik heb vandaag een shirt besteld met de cijfercode 1187, dat staat voor de letters AAHG.
Wat dat betekent? Alle Agenten Hebben Gelijk!

4 opmerkingen: