maandag 29 november 2010

91. Teleteksten

.

Nieuw werkwoord? Het staat niet in de VanDale: ik teletekst klinkt gek maar ik zat te teleteksten, klinkt dan weer normaal. Teleteksten is niet zomaar een handeling maar een gave.
Een gave die vooral voor mannen beheersen.

Maak er maar eens man wakker en zeg TT818? Nou?

Ik ben opgegroeid met Teletekst. We kregen het in april 1980. Toen het systeem in 1980 'live' ging, waren bij de NOS 700 mensen bekend die Teletekst op hun (dure) televisietoestel konden ontvangen. Het was een experiment bij de NOS waar wij ons voor hadden opgegeven. En in het begin waren er nauwelijks pagina's. Wij vonden het raar dat er geen geluid bij zat. Toen zagen we niet echt de meerwaarde...
En nu is Teletekst dus 30 jaar oud in Nederland en is het de strijd aan het verliezen van internet.
Maar de internet-app op de i-phone staat gewoon in de top 10!

Ik kijk zelf altijd in de volgende volgorde:101 (daar opent ie mee), 801, 601 en 704.
Maar toch merk ik dat ik vaker 633 en 617 open dan 818! Maar dat is mijn tic, toch?
Maar wat maakt Teleteksten voor mannen zo belangrijk? Ten eerste is de afstandbediening van ons, toch een beetje een verlengstuk. Vrouwen kunnen trouwens ook niet zappen!
En we willen natuurlijk gewoon op de hoogte zijn.
Daarbij, vrouwen snappen het gewoon niet. PUNT.
Laat staan dat ze weten wat TT832 of TT603 betekent.


En nou niet denigrerend doen dames, want TT is net als de Albert Heijn. 818 is niet altijd 818 geweest hoor. Om de zo veel tijd wordt de indeling gewijzigd. En dan kunnen we weer alles opnieuw leren!

1 opmerking:

  1. @Ivo:
    Even voor de dames:
    TT 832: topscoorders
    TT 603: aflastingen

    JK

    BeantwoordenVerwijderen