vrijdag 26 november 2010

90. Help! Mijn GSM vergeten!

.

Onderweg gisterochtend naar het werk ging het he-le-maal mis. Het voelde al een tijdje raar maar plotseling kwam het besef …. Mijn telefoon vergeten!!
Blinde paniek maakte zich van mij meester. Wat nu?

Snel had ik mij weer onder controle, even heel snel nadenken en mezelf de vraag der vragen stellen: doorrijden of omkeren?
Alles schreeuwde in mij dat ik moest omkeren (keer om! keer om!).
Maar dan zou ik wel laat op het werk komen en dus weer later naar huis. Dat zou qua planning niet erg handig zijn....
Toch maar doorrijden dus, maar deze dag kon niet snel genoeg voorbij zijn.

Wat een rotgevoel, alsof je een goede vriend in de steek laat. En de hele weg wist ik niet wat erger was: het idee vandaag geen gsm te hebben of de gêne dat ik mijn gsm vandaag zou missen.
Ik bleef maar tegen de ene helft van mezelf zeggen dat ik heus niet onbereikbaar zou zijn .... maar de andere helft geloofde daar niets van.

Onderweg en op het werk heb ik het gevoel dat echt iedereen het aan mij ziet. Ik word aangestaard.
Je voelt je bijkans naakt lopen en zit ongemakkelijk achter je bureau. Veel collega’s die mij raar aankeken en mij verzekerden dat zij ECHT wel waren teruggereden hoor.
En de hele dag bleef dat lege gevoel.


Dit zal me niet meer gebeuren! Touwtje om mijn vinger, knoop in mijn zakdoek en iedere ochtend op omroep MAX de Geheugentrainer kijken.

En de volgende keer zal ik als straf zo'n suffe mop van Max vertellen …

1 opmerking:

  1. Voorbeeldje .... Bind u vast op uw stoel!

    Max is 100 jaar geworden en Jantje is op zijn feestje. En ze gaan een ritje maken.
    Naar dat ritje gaan ze in een cafe zitten. Jantje vraagt aan Max: "wat vond
    u het leukste van uw verjaardag opa?"
    Opa zeg: "De borden aan de snelweg waarop stond: Max 100!"

    Zit u nog?

    BeantwoordenVerwijderen