donderdag 5 augustus 2010

42. Wir sind die Beste!



Soms is het nieuws te mooi om te laten liggen. Heeft Ajax zich net met de hakken over de sloot geplaatst voor de volgende voorronde van de CL, en hebben we een maand geleden verloren van Spanje, hebben we toch nog de hoofdprijs!
Morgen zullen de kranten er wel mee openen maar ik heb het nieuws nu al!


Jeffrey Swinkels uit Heerlen is namelijk wereldkampioen Tafelvoetbal geworden. In Oostenrijk pakte hij de wereldtitel bij de junioren op de Garlando, een van de vijf officiele wedstrijdtafels. Wellicht heeft het te maken dat Swinkels uit het zuiden komt waar ze met andere tafels spelen ...

Geen idee dat het WK aan de gang was. Als ik had geweten dat hij meedeed dan had ik mijn huis versierd met oranje vlaggetjes.
Krijgt deze jongen ook een rondvaart door de grachten van Amsterdam?
Na vijf maal zilver was er voor Swinkels is er nu een gouden plak. Dit tot grote trots van zijn opa Frans, die als metaalhandelaar weet dat je het beste goud mee naar huis kunt nemen. ”De Garlando”” is een van de vijf grootste toernooien van wereldbond ITSF en traditioneel een moeilijke tafel voor Nederlanders.

In de halve finale versloeg Swinkels de Slowaak Peter Gabor in drie sets. In de finale won hij vervolgens van de favoriet, Oostenrijker Sandro GrĂ¼ner. Met partner Menno Seetsen pakte hij ook nog eens zilver in de Junioren Dubbel. Door zijn prestatie in Oostenrijk is Swinkels nu nummer 1 op de wereldranking voor Junioren tot 18 jaar.

Ik dacht dat ik destijds een grap had gemaakt …. maar binnenkort is het WK voor vrouwen. Ik kan niet wachten.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten