dinsdag 3 augustus 2010

40. 'Naar De Haaien'


 

Laura Dekker heeft een exclusief contract gesloten met Arnie's Eyeworks.
Het zeilmeisje en het productiebedrijf hebben volgens afspraken gemaakt over film, media en berichtgeving. Wat Eyeworks precies gaat doen rond de reis van Laura is niet bekend. Maar ik heb alvast een werktitel voor het programma:
'Naar De Haaien'


Laura was de afgelopen week weer in het nieuws. Ze mag nu eindelijk gaan varen.
Op haar site staat het volgende:

Ik heb geweldig nieuws de meeste van jullie zullen het al wel op het nieuws gehoord of gezien hebben. Maar ik mag nu dus officieel weg. De OTS is opgeheven! Na een ' gevecht' van een jaar, en dan ineens mag ik echt weg!! Het is echt geweldig!! [.....] op woensdag 4 augustus om 9 uur gaat het gebeuren. Ik hou jullie op de hoogte.

Morgen is het dus zover ... hè hè zijn we er vanaf… dan mag Mien Giek eindelijk de zee op. Ze gaat in haar boot, genaamd Guppy, de zee op.

Het Zeilmeisje ging uit varen
Met haar scheepje naar Zuidlaren
De weg was recht, de weg was krom
Nooit kwam Laura Dekker weerom

Zij wil het, pa wil het en de rechter is ook over stag. Zeilen maar. Maar niet zeuren over haaien, barracuda’s, tropische stormen, portugese oorlogschepen en piraten.

Geen meevarend marinejacht. Zonde van het gemeenschapsgeld.


Mocht Laura in de bek van een witte haai belanden, so be it.

Maar gelukkig wordt de wedstrijd Jaws vs. Laura wel gefilmd.
Mooie TV voor de wintermaanden .... 
Komt er een vervolg op het mooie verhaal van Hemmingway:
The Old Man Young Girl and the Sea


Geen opmerkingen:

Een reactie posten